Powered By Blogger

niedziela, 4 kwietnia 2021

Masa chlebowa

 Witam.

Chyba rok wstecz przeczytałam w internecie, że nasze dzieciaki 

zrobiły z masy chlebowej różaniec, jako prezent dla Papieża.

Przypomniałam sobie, że mam książkę , w której jest przepis na tę masę,

więc z braku lepszego zajęcia zrobiłam ją  wg. przepisu i ulepiłam dziesiątkę

różańca i coś jeszcze na dodatek. Jak zwykle coś w przepisach zmieniam,

tym razem zamiast suchego chleba użyłam taki jeszcze ciepły, aby masa

się nie kruszyła. Jak wyszło, zostawiam Wam do oceny.













na odwrotnej stronie nakleiłam wysuszone listki

Masa chlebowa jest lekka, bardzo mocna, szybko wysycha. 
Aby ładnie wyglądała po wyschnięciu, należy elementy często odwracać,
bo lubią się odkształcać \ wyginać \. Nieco się kurczy.

Mam cichą nadzieję, że przepis się komuś przyda. Można w ten sposób zrobić
dziesiątki różańca w różnych kolorach, jako prezent komunijny dla dzieciaków, 
ewentualnie dla gości .

Ponieważ lubię eksperymentować, zrobiłam masę nieco zmodyfikowaną
i bardzo miękki chleb zmieszałam z uprzednio uprażoną mąką ziemniaczaną 
i pszenną z wodą i olejem.  \ proporcja  1 łyżka mąki ziemniaczanej, 3 łyżki
mąki pszennej, 1 łyżka oleju rzepakowego, około pół szklanki wody \ .
Wymieszałam na szerokiej, teflonowej patelni , uprażyłam na wolnym ogniu, 
aż zrobiła się gęsta masa. Po wyjęciu dodałam 1 łyżkę kleju do drewna vicol ,
miękki , pokruszony chleb, następnie tyle mąki pszennej, aż powstała odpowiednio
gęsta masa , która ładnie się wałkuje i przerabia w kulki.
Kuleczki nadziałam wykałaczkami, po wyschnięciu pomalowałam i ściągnęłam
z patyczków.
Elementy brązowe pociągnięte są farbą do drewna, te kolorowe pomazałam 
kredkami - pastelami olejnymi ASTRA dla dzieciaków, roztarłam palcami.
Do lakierowania użyłam lakier do drewna  vidaron .


Pozdrawiam serdecznie Wszystkich moich miłych gości.   Pa.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz